Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

LG reforça el seu compromís amb la sostenibilitat en llançar la garantia de per vida en els seus electrodomèstics

Des d’ECOTIC celebrem el llançament de la nova garantia de per vida en components essencials dels frigorífics i rentadores de LG Electronics, empresa adherida a ECOTIC. Aquesta iniciativa suposa un gran pas en la lluita contra l’obsolescència programada, assegurant la vida útil dels productes amb la garantia de per vida i contribuint de manera directa a la reducció de residus d’aparells elèctrics i electrònics (RAEE).

Durant l’esdeveniment de presentació, Miguel Ángel Fernández, director general de Màrqueting de LG Espanya, va destacar: “A LG, la innovació no és un fi en si mateixa, sinó un mitjà per oferir els productes més duradors, eficients i sostenibles que millorin la vida de les persones, tal com afirma la nostra filosofia Life’s Good.”

Aquesta mesura, que triplica la vida útil mitjana dels electrodomèstics, està alineada amb el Dret a Reparar promogut per la Unió Europea, fomentant la reparació davant la substitució. Segons Sergio Novajarque, director del Servei Tècnic i Customer Care de LG, els consumidors opten per la reparació en tres de cada quatre ocasions, fet que reflecteix la confiança en la durabilitat dels productes de la marca. Els percentatges de reparació són tan baixos per a compressors i motors que els ha permès ampliar la garantia actual fins a assolir aquesta garantia de per vida.

A Espanya, LG també demostra el seu compromís amb el reciclatge, gestionant al voltant de 45 tones anuals de grans electrodomèstics com frigorífics i rentadores. Raquel Ayora, responsable de Relacions Institucionals i Projectes de la Fundació ECOTIC, va destacar: “Els electrodomèstics representen un 82% dels RAEE recollits en l’àmbit domèstic. Tanmateix, només es gestiona al voltant del 22% de tot el que es posa al mercat.”

Theresa Zabell, presidenta de la Fundación Ecomar, va destacar durant l’acte: “El nostre primer compromís ha estat educar perquè la societat prengui consciència que ha de formar part de la solució al problema. Aquí és on hem trobat el nostre nexe amb una marca com LG, que remou consciències per mobilitzar la societat.”. Per altra banda, Jaime de Jaraíz, CEO i president de LG España, va subratllar: “La responsabilitat no pot recaure únicament en les institucions i empreses, sinó que s’ha d’estendre a la societat mitjançant accions individuals”.

Des d’ECOTIC, reconeixem el valor d’iniciatives com aquesta, que són un exemple de com les empreses poden liderar la transició cap a un model més sostenible. Seguirem treballant al costat de LG, igual que amb la resta d’empreses adherides a ECOTIC, per fomentar l’economia circular i promoure la correcta gestió dels RAEE, essencials per protegir el nostre planeta.