ECOTIC ENTIDAD ADMINISTRADORA

Close this search box.
Close this search box.

Comparteix i Recicla tanca el desè aniversari amb un nou rècord

164.817 kg de joguines recollides, que han trobat una nova llar en mans de nens i nenes en situació de vulnerabilitat

La campanya de recollida de joguines Comparteix i Recicla , la més gran a nivell nacional, tanca el seu desè aniversari amb un nou rècord. Aquesta edició es van reunir 164.817 kg de joguines, una quantitat que destaca la generositat de milers de famílies participants, i que ressalta la importància de donar una segona vida als objectes petits.

El 90% de les joguines recollides han trobat una nova llar en mans de nens i nenes en situació de vulnerabilitat, més de 32.000 petits durant el Nadal passat. Aquestes joguines, prèviament revisades una per una, ara formen part del banc solidari de joguines de la campanya i han estat donades a 120 entitats benèfiques a tot l’estat.

En aquesta edició s’ha col·laborat amb la Fundació Orange , que ha permès adaptar joguines per promoure el joc inclusiu. Comparteix i Recicla es consolida com una campanya de sostenibilitat integral, abordant no només la solidaritat, sinó també la cura del medi ambient i la integració laboral de persones amb diversitat funcional.

ECOTIC ha tingut un paper crucial en la gestió ambientalment responsable de la campanya, reciclant més de 10 mil quilos de joguines electròniques durant el 2023. Una contribució que equival a la reducció de 26 tones de CO2, una petjada positiva comparable a l’absorció de 0,52 hectàrees de pins en un any.

La integració laboral de vuit persones que pertanyen al centre especial d’ocupació ILADE ha estat essencial. La seva dedicació a revisar i preparar les donacions ha donat una segona vida a les joguines i ha contribuït al desenvolupament de la seva autonomia i autoestima.

Des d’ ECOTIC volem agrair als punts de recollida, especialment a El Corte Inglés i Mail Boxes Etc. , per la seva valuosa participació. El Corte Inglés , principal col·laborador amb més de 115 tones recollides, no només en va facilitar la recollida, sinó que també va donar 10.000 joguines noves. Mail Boxes Etc. va contribuir al transport eficient des dels punts de recollida fins al centre logístic.

La difusió massiva de la campanya ha estat clau per al seu èxit, i agraïm a Mediaset España pel seu suport a través del projecte “12 Mesos, 12 Causas”. Amb 309 passades de l’espot i esments en programes diversos, hem arribat a més de 16,6 milions d’espectadors, contribuint així a la conscienciació i la participació.

Aquesta desena campanya no representa només el tancament d’una edició, sinó un compromís continu amb un futur millor. Agraïm a tots els col·laboradors, donants i voluntaris per fer possible aquest balanç extraordinari.