ECOTIC ENTIDAD ADMINISTRADORA

Close this search box.
Close this search box.

El programa d’educació ambiental “Tu Eres la Clave” va arribar a 30.000 persones el 2023

"Tu Eres La Llave", amb la col·laboració d'ECOTIC, ha realitzat més de 1,000 activitats divulgatives el 2023

En un pas significatiu cap a la consciència ambiental, el programa ‘Tu Eres La Llave’ , recolzat pel Govern de Castella-la Manxa , ha arribat a més de 30.000 persones durant el 2023 a través de més de 1.000 activitats divulgatives. A ECOTIC estem orgullosos d’haver col·laborat en aquesta iniciativa, centrada a promoure la gestió adequada de residus, i que fa èmfasi en la recollida selectiva, la reutilització i el reciclatge.

Aquestes activitats, coordinades pels Sistemes Col·lectius de Responsabilitat Ampliada del Productor (SCRAP), s’han dut a terme a 250 municipis de les cinc províncies de la regió, abastant diversos entorns, des de centres educatius fins a mercats, centres juvenils i associacions. ‘Tu Eres La Llave’ ha abordat de manera efectiva temes essencials com reciclatge, separació, reparació i gestió d’envasos lleugers, paper, vidre, aparells elèctrics i electrònics, així com bioresidus.

L’Estratègia d’Educació Ambiental de Castella-la Manxa, impulsada pel Govern regional, ha demostrat ser efectiva en integrar l’educació ambiental i portar-la a diferents segments de la societat. ECOTIC celebra aquest enfocament integral, que ha permès que aproximadament 90.000 persones participin en diverses activitats divulgatives des de la implementació de l’estratègia.

El 2024, des de ECOTIC continuarem col·laborant amb el programa juntament amb Ecoembes , Ecovidre , Ecolec , ERP , Ambilamp , Ecolum , Ecoasimelec , Ecofimàtica i Eco-Raee’s , duent a terme nous tallers amb l’objectiu de fomentar pràctiques sostenibles. Aquestes activitats es continuaran desenvolupant en centres educatius i associacions, en un esforç continu per impulsar la consciència ambiental.

Per últim, volem agrair al Govern regional l’impuls de pràctiques sostenibles com l’augment de les ajudes al transport per a centres docents que visitin espais de la Xarxa d’Àrees Protegides, o l’assignació de 120.000 euros perquè les entitats privades sense ànim de lucre facin activitats educació ambiental. Aquestes iniciatives reflecteixen el compromís compartit d´ECOTIC i el Govern de Castella-la Manxa amb un futur més sostenible.