Joan Riba, pioner de la sostenibilitat tecnològica, ens deixa un llegat de compromís ambiental

Joan Riba, qui va ser el primer director general de Fundación ECOTIC i un dels seus principals impulsors, ens va deixar el dia 11 de setembre passat a l’edat de 76 anys. Riba, que va assumir el repte de dirigir la Fundació el 2005, va exercir un paper fonamental en el disseny d’un sistema pioner a Espanya per gestionar els residus d’aparells elèctrics i electrònics. La seva visió i capacitat de lideratge van ser essencials per consolidar ECOTIC com a referent a nivell nacional i europeu en l’àmbit del reciclatge electrònic i de la sostenibilitat.

Joan Riba serà recordat tant per la seva visió professional, com també per la seva qualitat humana, la seva capacitat per inspirar els altres, la proximitat i la passió pel medi ambient, valors que van marcar els que van tenir el privilegi de treballar al seu costat.

Enginyer de formació, Riba va destacar pel seu compromís i dedicació per fer front als reptes i els canvis que es plantejava el sector en termes de sostenibilitat. Durant la seva gestió, ECOTIC va aconseguir establir les bases d’un sistema de reciclatge eficient i va impulsar una consciència ambiental que involucrava tant les institucions com la societat.

Entre els seus èxits més importants hi ha els acords de col·laboració amb entitats i institucions, així com la promoció de polítiques que van impulsar un desenvolupament sostenible i responsable en l’àmbit tecnològic. El seu llegat, mitjançant un treball incansable, ha tingut un gran impacte en la gestió mediambiental i, encara avui, segueix marcant el camí cap a un futur més verd.

Des d’ECOTIC, volem transmetre el nostre condol més profund a la seva família i amics. La seva contribució romandrà sempre a la nostra memòria i la seva influència seguirà present en la missió de la nostra organització.