ECOTIC ENTIDAD ADMINISTRADORA

Close this search box.
Close this search box.

Gran èxit del Taller Itinerant ‘Repara, Reutilitza, Recicla’ a Castella-la Manxa

Durant 2023 el programa "Repara, Reutilitza, Recicla" ha portat el seu taller mòbil a més de 140 municipis a Castella-la Manxa.

Durant 2023 el programa “Repara, Reutilitza, Recicla” de RAEE CLM ha portat el seu taller mòbil a més de 140 municipis a Castella-la Manxa. La iniciativa forma part d’un conveni de col·laboració entre ECOTIC juntament amb els Sistemes Col·lectius de Responsabilitat Ampliada del Productor (SCRAP), la Conselleria de Desenvolupament Sostenible de la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa i les entitats locals. El 2024, el taller itinerant continuarà visitant localitats a les cinc províncies de Castella-la Manxa.

Des del març del 2023, la campanya ha recorregut 147 municipis i 28 comarques a la regió, brindant als residents l’oportunitat de reparar els seus dispositius de forma gratuïta. A més, la furgoneta també va actuar com un punt net mòbil, recollint dispositius no reparables per al seu tractament adequat com a residus. La iniciativa ha aconseguit recollir 2.000 quilograms de residus durant el 2023.

El 81% dels visitants va acudir als expositors per reparar electrodomèstics, mentre que el 19% buscava dipositar els seus Residus d’Aparells Elèctrics i Electrònics (RAEE) per reciclar-los adequadament. Telèfons mòbils, planxes, cafeteres, batedores i altres dispositius van ser els més comuns portats per a la reparació.

Entre les avaries reparables més freqüents es van trobar cables trencats o solts, soldadures soltes i acumulació de pols als filtres, mentre que les no reparables van incloure acumulació de calç en centres de planxat i fallades en targetes electròniques. Dels dispositius elèctrics i electrònics portats als estands pels usuaris, el 41% va ser reparat al lloc, el 37% va rebre un diagnòstic de l’avaria, i el 22% restant va ser destinat al reciclatge.

Un total de 5.400 usuaris van aprofitar el servei, aprenent sobre la importància d’allargar la vida útil dels seus electrodomèstics mitjançant un manteniment adequat i petites reparacions.